Koolhydraatarme Galette!

Koolhydraatarme Galette!


 

Hoe leuk zijn deze Galettes voor de Wednesday Challenge!
Esther heeft het verzoekje ingebracht en OHH wat is hij lekker <3 Erg makkelijk om te maken en super leuk!
Je kan er eenvoudig je eigen twist aan geven door bijvoorbeeld kaneel, cacaopoeder of koekkruiden door het deeg te doen.
Natuurlijk kan je ook je eigen draai geven aan het fruit, of maak het helemaal gek en doe er chocolade door of maak er een hartige galette van!
Zoals je kan lezen is het naar mijn mening een perfecte basis voor zoveel lekkers!
Bedankt voor je heerlijke verzoek Esther!

Hier komt het recept!

 

Ingrediënten 2 Galettes

10 g khd per Galette

Vulling:

 

Bereidingswijze:

Meng het amandelmeel, kokosmeel, Sukrin, xanthaangom, en zout.
Mix de boter en het ei en meng het samen met het meel mengsel tot een deeg.
Wikkel het deeg strak in vershoudfolie en leg het minimaal 4 uur (het liefst een nacht) in de koelkast.
Verwarm de oven op 180c.
Snijd de aardbeien in plakjes en meng het met de bessen, Sukrin en vanille.
Verdeel het deeg in tweeën en maak er twee ronde platte soort van pizza’s van.
Ik heb de twee deegballen op een vel bakpapier gedaan, daar nog een vel overheen gelegd en met een deegroller de ballen plat en egaal gerold.
Verdeel het fruitmengsel vervolgens over de twee galette’s en vouw met behulp van het bakpapier voorzichtig de randjes een stuk over het fruit.
Smeer de eidooier over het deeg en leg de Galette’s voorzichtig in de oven.
Bak het voor ongeveer 25 minuten tot de randjes mooi goudbruin zijn geworden.
Garneer tot slot de galettes met Sukrin Melis en klop er nog wat verse slagroom bij!

Geniet! X

Disclaimer: Het zijn best wel grote porties dus je kan denk ik wel met 2 personen van 1 Galette genieten 🙂

2 Reacties

  1. Marianne

    Yum.. dit lijkt me lekker! En wat betreft de disclaimer: je kunt er natuurlijk ook vier mini-galettes van maken 🙂

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*