Koolhydraatarme chipolatapudding

Koolhydraatarme chipolatapudding


Er waren deze week zoveel lekkere verzoekjes binnengekomen voor de Wednesday Challenge!! Ik denk dat ik de rest van de week gewoon lekker doorga met nog meer challenges om mezelf en jullie extra te verwennen! ๐Ÿค— Maar voor nu heb ik gekozen om Chipolatapudding te maken!! Zo’n lekker toetje voor na het eten of gewoon om tussendoor op te smikkelen! Er gaan o.a. bitterkoekjes in en allerlei ander lekkers.
Ik heb er ookย Sukrin stroop (deze week in de aanbieding!!) bij gedaan omdat ik daar trek in had en rozijnen. De bigarreaux heb ik maar achterwege gelaten i.v.m. het hoge aantal khd. Je kan natuurlijk ook rood fruit gebruiken.
Als je wat strenger koolhydraatarm eet kan je de rozijnen eventueel weglaten.
Ook dan is deze pudding om te smullen!

Hier komt het recept!

Ingrediรซnten 6 personen

2.5khd per persoon (exclusief de bessen en bigarreaux)

Bereidingswijze:

Maak de bitterkoekjes volgens het recept (klik hier)

Verwarm de melk met vanille in een pannetje.
Mix ondertussen de eidooiers met de Sukrin luchtig en romig.
Week daarna de gelatineblaadjes in een kommetje met koud water.
Klop vervolgens de slagroom stijf. (roer af en toe in het pannetje melk)
Snijd dan de bitterkoekjes in kleine stukjes en giet er eventueel een scheutje marasquin over.
Giet een beetje melk bij de eidooier en roer het tot een egaal mengsel.
Giet vervolgens de eidooiers bij de melk in het pannetje en roer het op een laag vuurtje totdat het goed gebonden is. (tot het een beetje een vla structuurtje heeft)
Haal daarna de gelatineblaadjes uit het water en roer het bij de melk in de pan totdat de blaadjes zijn opgelost en giet het daarna bij de slagroom in de schaal.
Doe de bitterkoekjes, rozijnen en bessen erbij en roer het tot een egaal mengsel.
Giet het geheel in de puddingvorm en laat het minimaal 4 uur in de koelkast opstijven.

Geniet! X

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*