Koolhydraatarme Bhaji’s!

Koolhydraatarme Bhaji’s!


 

Daar is ie hoor mensen!! De eerste Wednesday Challenge van 2018 πŸŽ‰ Hij is weer terug van weggeweest! πŸ€—

Ik heb het onwijs gemist en had zo’n zin om weer lekker aan de bak te gaan!
Er zijn ontzettend veel verzoekjes binnen gekomen. Bedankt daarvoor!
Het is zo leuk om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn.

Voor deze week ben ik de Challenge van Rinske aangegaan en heb koolhydraatarme Bhaji’s gemaakt! πŸ‘

Ik had geen idee wat het was maar ben zeker blij dat ik ze heb mogen ontdekken!

Bedankt voor jullie inbreng πŸ’™ En Rinske, ook dankjewel. Ze zijn voortreffelijk!!

IngrediΓ«nten 12 stuks

1.1g khd per stuk

  • 150g uien
  • zout
  • 75g kokosmeel
  • snuf chili flakes
  • snuf kurkuma
  • snuf komijnpoeder
  • snuf gemalen korianderzaad
  • snuf knoflookpoeder
  • snuf kerrie massala
  • snuf paprikapoeder
  • water
  • ei
  • plantaardige olie

 

Bereidingswijze:

Snijd de uien door de helft en dan in ringen.
Strooi er een beetje zout over en laat het enkele minuten staan.
Doe de kokosmeel, chili flakes, kurkuma, komijnpoeder, korianderzaad, knoflookpoeder, kerrie en paprikapoeder erbij.
Voeg het eitje daarna toe en meng het tot een geheel.
Doe er een beetje water bij als het te droog is (als hrt te droog is vallen ze uit elkaar) maar het moet ook zeker niet te nat zijn, anders worden de Bhaji’s niet zo knapperig. Ik heb er ongeveer 30ml bij gedaan.
Maak dan speels 12 grove balletjes. Kneed ze niet helemaal compact, een beetje losjes is prima!

Verwarm dan de olie in een pan (of frituurpan) en breng het tot ongeveer 180c.
De balletjes moeten net onder de olie staan.
Als je er een balletje in legt, moet het knisperen. Dan is het op de juiste temperatuur.
Haal de Bhaji’s er uit als ze mooi goudbruin zijn geworden.

Heerlijk met een sausje van Griekse yoghurt, met fijngesneden munt en een snufje kurkuma!

Geniet! X

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*